شاید محال نیست!

Mon Journal Intime

Mon Journal Intime

شاید محال نیست!

اینکه مدام به سینه ات می کوبد، قلب نیست
ماهی کوچکی است که دارد نهنگ می شود.
ماهی کوچکی که طعم تنگ بلورین، آزارش می دهد
و بوی دریا هوایی اش کرده است...

(عرفان نظر آهاری)

بایگانی

عربستان نزولی

شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲ ب.ظ

این چند وقت اخیر اسم عربستان زیاد به گوش می رسه. عربستان... منا... حاجی ها... من هم هر روز با بغضی که اوایل می شکست و تازگی ها در گلو خفه می شه شدیدا دارم اخبار اینا رو دنبال می کنم و همش منتظر یه برخورد قاطعم. هی سرچ می کنم واکنش ایران/کشورها به فاجعه ی منا... بعد انگلیسیشو سرچ می کنم. بعد عربی !!! ولی انگار اخبار دست دادن اون از دیدگاه من بزرگ مرد جاودان و فرزند خلف ایران زمین با اوباما... بازم تاکید می کنم خود اوباما... نه زنش!... تازه مادرشم بغل نکرده!... رگ غیرت هموطنان غیور همیشه حاضر در صحنه ی ما رو بیشتر تحریک کرده! هی یه زنجیره از کلمات که پشت سر هم به ذهنم میاد رو سرچ می کنم تا تهش رسیدم به اون جمله ی حقیتا کمر شکن "عربستان سعودی باید عذرخواهی کند!"

یعنی وجدانا هر چی فکر می کنم می بینم از این شدیدتر نمی شد با عربستان در افتاد!! یعنی داغونش کردن با این حرف! البته به نظر من شاید حتی بد نبود تهش می گفتند که "عربستان سعودی خیلی هم بی تربیته!"  خیلی چیزای دیگه هم می شد گفت ولی چون ما خیلی مودبیم و این حرفا و این کارا در شان ما نیست از این حرفا نمی زنیم!
بابا کشتیش!!
لهش کردی! من موندم چطور ملک سلمان بعد از شنیدن این جمله خودکشی نکرد!!

بازم عذر می خوام اینجا گفتم. چون من معمولا سیا..س/ی نمی نویسم و اینجا هم جای این حرفا نیست.
مختصر و مفید گفتم ولی خیلی عصبانیم! خیلی...

به قول دوستان اون از هتل هاشون... اون از آتیش سوزی در چادرها... اون از صفا و مروه... اون از مترو... اینم از منا! من نمی دونم حجه یا جنگ! بعد تازه عزیزانی که از مراحل بالا جون سالم به در بردن یه مرحله دیگه هم هست تو فرودگاه که... بگذریم! 

ولی تا کی؟

تا کی باید بی احترامی ها رو تحمل کنیم!؟ تا کی از زندگیمون بزنیم پول جمع کنیم و با هزار منتی که سرمون می گذارند بریزیم تو حلقوم این سعودی های فلان فلان شده که نه احترامی برامون قائلند و نه امنیتی فراهم می کنند؟

4700 نفر کشته؟!! مگه کمه؟

من دیگه داره فشارم می ره بالا.... کسی نیتروگلیسیرین زیر زبونی دم دستش نیست؟!


پ.ن: راستی حاجی جان... حج و شهادت قبول...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۱
رها .

نظرات  (۴)

سلام

ادمها در کنار اشتراکها تفاوتهایی در درک دارند. لذا بنظر من اون سخنرانی که بنظر شما خیلی ضعیف بوده، بنظر من خیلی هم منطقی و پخته بوده. حرفی زده شده خیلی احساسی نبوده ولی منطقی بوده.

بنظرم صحیح تر و مناسبتر اینه که قبل از قضاوت. تحلیل بشه کل قضایا.

عربستان و اعراب بخاطر خیلی چیزا از ایران دلخوشی ندارند. از قدرت گرفتن شیعیان تو عراق گرفته تا مسئله سوریه، بحرین و یمن هم که اضافه شده.

بذار یه جور دیگه بگم. مهم نیست که من چقدر برای خودم احترام قائل هستم. مهم اینه که من این احترام به خودم رو چطور محقق میکنم. یعنی چه رفتاری میکنم که میزان شان و احترامم بالاتر بره.

یه سری زد و بندها با قدرتهای جهانی کمک میکنه که جایگاه یه کشور بهتر باشه. یکسری رفتارهای درونی هم شان یه کشور رو بالا می بره مثلا رفتار توریستهای یک کشور، یا تولیدات یک کشور، یا پیشرفتهای علمی و تکنولوژیکی در اخر هم توان نظامی

تصور میکنم ما هرچی که پیشینان کاشتند رو حیف و میل کردیم و چیزی هم نکاشتیم که حالا درو کنیم.

اگه خوب درس بگیریم. بهتر رفتار کنیم و سرمایه گذاری کنیم احتمالا در اینده نتیجه بهتری می گیریم.

رفتن و یا نرفتن به حج مسئله ثانویه ست

پاسخ:

من نمی گم منطقی نبود. می گم اونقدری که باید قوی و محکم نبود. هر چند این اواخر اوضاع داره از این لحاظات بهتر می شه.

نظر شخصی من اینه که اگه کسی به صورت شما سیلی زد نباید اون طرف صورتتو واسه سیلی دوم تقدیم کنی. اگه مشت نمی زنی حداقل رو برگردون! 

حتی نمی دونم چی باید بگم :'(((((
پاسخ:
:(((
من خودم فکر میکنم حج امسال باید تحریم میشد

اما در اون صورت هم ملت میگفتن این چه مملکتیه
حتی آدم را از حج هم محروم میکنن ... این واجب خداس و این حرفا

هنوزم کسانی هستن توی دنیا و حتی توی ایران  که تو هرشرایطی سران عربستان رو تایید میکنن!!!!!

هرکسی رفته با کمال میل رفته
وی اونا رذالت رو به نهایت رسوندن و رسمن مردم رو زجرکش کردن.......
پاسخ:

من اینو می دونم که در کنار چیزایی که از شرایط و مقدمات حج گفته می شه در کنار استطاعت مالی و اینا یه بحث هم امنیت جانیه. یعنی شما اگه بدونی رفتن به یه مکانی زندگیت رو به خطر میندازه نباید بری.

اتفاقا اعتقادات آدما برا من خیلی قابل احترامه و می دونم نهایت آرزوی خیلی هاست که برن مکه. ولی به چه قیمت؟!

بهتر نیست حداقل یه مدتی تحریمش کنیم!؟

۱۳ مهر ۹۴ ، ۱۸:۵۵ یکی زیر اسمان شهر
آره به خدا این مسئله‌ خیلی مسخره تموم شد یعنی به عربستانی ها یه جمله ی دیگه دوست نداریمم میگفتن دیگه تموم بود....حالا مثلا عذرخواهی کنن و دیه بدن اون بنده خداها زنده میشن؟!!
بایدرو این مسئله‌ واجب بودن حج دوباره فکر کنن،ملت امنیت جانی ندارن!!
 چندروز پیش داشتم تاریخ جنایات این اعراب در ایرانو میخوندم یه جاش نوشته بود یه سردار عرب به اسم یوسف سقفی با لشکر3000 نفریش وقتی به ایران حمله کرده دستور داده تا اسیابو با خون زرتشتی ها بچرخونن و لشکرو غذا بدن با خون ایرانی ها سه شبانه روز لشکر سه هزار نفریو سیر کردن،واقعا که این نفرت ایرانی ها از اعراب به حق و درسته...
 قربون دستت قرص نیترو گلیسیرین یافتی یکیم به من بده:)
پاسخ:

البته تموم نشده هنوز و یه سری مذاکرات جدی تری هم انجام شد که دلگرم کننده ترند.

من به گذشته کاری ندارم بیشتر نظرم همین زمان حاله. والله ندیدم کلا کسی چه عرب چه غیر عرب گلی به سر ما بزنه.

به قول دوستان:" کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من!"

می فرستم واست ;)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">