شاید محال نیست!

Mon Journal Intime

Mon Journal Intime

شاید محال نیست!

اینکه مدام به سینه ات می کوبد، قلب نیست
ماهی کوچکی است که دارد نهنگ می شود.
ماهی کوچکی که طعم تنگ بلورین، آزارش می دهد
و بوی دریا هوایی اش کرده است...

(عرفان نظر آهاری)

بایگانی

دعوت به کتابخوانی

چهارشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۱ ق.ظ

دوست عزیزی ( کافه نشین ) زحمت کشیدن و کتاب "انسان ها در عصر ظلمت" رو به صورت فایل PDF توی وبلاگشون قرار دادن و از مخاطبین دعوت کردن تا 25 مهر ماه این کتاب رو مطالعه کنند و بعد به سوالاتشون جواب بدن... البته که من خودم خیلی علاقمند هستم و سعی می کنم تا تاریخ گفته شده کتاب رو بخونم ولی الان یه چیز دیگه به ذهنم رسید. اونم این که:

دوستان عزیز متفکر فرهیخته ی اهل مطالعه ی من 3> 3> (هندونه ها رو محکم بگیرید نیفته ^_^)

نظرتون چیه که یه انجمن کتابخوانی وبلاگی راه بندازیم؟ و هر کسی دوستای کتاب خونشو معرفی کنه. یعنی کلا دوستای اهل مطالعمونو به هم معرفی کنیم. بعد هر ماه یک کتاب خوب که ارزش بررسی و بحث داشته باشه رو مطالعه کنیم و راجع بهش بحث کنیم؟ دوستایی که معرفی می کنید هم لازم نیست حتما وبلاگ داشته باشن. فقط اهل مشارکت باشن :)

من البته سرچ کردم ولی چیزی پیدا نکردم. حدس می زنم جدا از اون نرم افزار جذاب goodreaders که می تونید روی گوشی هاتون نصب کنید، احتمالا وبلاگ های این مدلی هم وجود داشته باشه.

لطفا اگه کسی سایتی، آدرسی، وبلاگی در این زمینه می شناسه معرفی کنه...

سپاس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۰۷
رها .

نظرات  (۶)

۰۸ مهر ۹۵ ، ۰۳:۲۸ کافه نشین
اول از همه بسیار بسیار تشکر می کنم ازت بابت معرفی و تشویق به خوندن این کتاب. 
و بعد اینکه گودریدز که بی نظیره واقعن اما متاسفانه همونطور که شما گفتی شاید انجمن درستی برای کتابخونی نداشته باشیم. اونهایی هم که هستند بی نظم عمل می کنند و برای رضای خدا موش نمی گیرن و از سر تا پایین سایتهاشون تبلیغات میباره. البته من قبول دارم که باید خرجشون درآد اما هزینۀ زیادی هم نمیشه برای این کارها.
متاسفانه گودریدز رو هم ایرانیان اصیل و بافرهنگ و کتابخون ما بستن به تبلیغات. چند روز پیش رفتم داخل یک اجتماع ایرانی گودریزی، به هر چی شبیه بود جز تبلیغ و تشویق به کتابخونی!
از مقالۀ ISI داخلش بود تا تبلیغِ تعمیرِ مویایل!
پاسخت رو در بلاگم هم دادم :-)
پاسخ:
خواهش می کنم.
درسته متاسفانه گروه های ایرانی خیلی طبقه بندی شده یا فعال نیستند. من ایده ی کلی گودریدرز رو دوست داشتم ولی با یه بررسی کوچولو متوجه شدم که متاسفانه گروه های فارسیش اصلا قابل مقایسه با انگلیسی ها نیستند. من خودم به شخصه یه گروه جمع و جور وبلاگی رو ترجیح می دم. :)
من موافقم خیلی می تونه مفید باشه. خصوصا اگه بتونیم در مورد کتاب ها بحث و بررسی کنیم. نرم افزار فیدیبو رو می شه رو حتما می شناسی با قیمت پایین کتاب ها رو میشه ازش خرید و روی گوشی یا ایپد استفاده کرد.بعضی از کتاب هاش هم رایگانه .
پاسخ:
چه خوب... آره فیدیبو رو دارم. فکر بسیار خوبیه.دسترسی بهش هم راحته :)
حتی می شه یه گروه تلگرامی راه انداخت واسه بحث و بررسی. هر کی دوست داره آیدیشو بده. بعد یک روز در ماه قرار تلگرامی بذاریم.

سلام

پیشنهاد خوبیه

فقط چندتا مسئله ست

اینکه به سلیقه هم اشنا نیستیم، فقط ممکنه بدونیم که به خوندن کتاب علاقه داریم، سلیقه بحث مهم و اثر گذاریه

دوم اینکه بحث یه ادابی داره، یعنی یه سری قواعد که اگه دیمی باهاش برخورد بشه، احتمالا باعث سرخوردگی یه عده میشه

سوم اینکه سطح ها متفاوته، یعنی یکی عمیق تر و نگاه ژرفی داره و یکی ممکنه خیلی سطحی بهش برخورد کنه. مثلا من اوایل فک میکردم زندگی در پیش رو چه کتاب طنزیه و نثر شیرین، بعد که یه جا صحبت شد دیدم بقیه با غیظ نیگا کردن که اون کتاب به اون تلخی کجاش شیرینه؟!!

با همه اینها، تلاش کردن خوبه،‌ اگه به مشکلاتش واقف باشیم،‌احتمالا بیشتر دووم  خواهد اورد و شاید با قدری انعطاف و تحمل و دادن یه فرصت چند ماهه بشه یه کاری رو شروع کرد

بنده به این چیزایی که گفتید نه اشنایی دارم و نه  تو تلگرام هستم،‌ احیانا اگه بحثها تو وب لاگ بود، امیدوارم در خدمتتون باشم

پاسخ:
سلام.
خوب قاعدتا باید از کتاب های همه پسندتر شروع کرد و هر دفعه هم یه نفر متفاوت یه کتاب پیشنهاد بده که البته بازم قطعیتی نداره که همه خوششون بیاد.
اتفاقا همین تفاوت نگاه ها جالبه دیگه، اگه همه مثل هم باشیم که دیگه بحث و بررسی باقی نمی مونه. اینجوری با دیدگاه ها و برداشت های متفاوت از کتاب هم آشنا می شیم. :)
تلگرام فقط یه پیشنهاد بود اگه دوست ندارید همین وبلاگی هم خوبه.
۱۰ مهر ۹۵ ، ۲۱:۰۷ منتظر اتفاقات خوب
سلام اینا بلاگرهای کتابخونن که می شناسم.


پاسخ:
ممنون دوست عزیز :)
سلام
من سه تا اپ نصب کردم.فیدیبو  ,کتابراه و طاقچه.کتاب رایگان هم دارند.البته مدتیه که بیشتر رمان میخونم..میشه در وبلاگ خودتون کتاب معرفی کنید و دوستان دیگه هم این کار را انجام بدن.حد اقل عده ای برای خوندنش کنجکاو میشن.
پاسخ:
سلام مینو جان
ممنون که معرفی کردی. من فقط با فیدیبو آشنا بودم. حتما این کارو می کنم.
ممنون از پیشنهادت عزیزم
۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۶:۱۶ منتظر اتفاقات خوب
سلام ببخشید دیر جواب میدم. اون وبلاگایی که گفتم توی پیوندهای بلاگم هستند:"پژال"و"مهدیه عباسیان"
پاسخ:
سلام ممنونم.
چکشون می کنم. :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">