شاید محال نیست!

Mon Journal Intime

Mon Journal Intime

شاید محال نیست!

اینکه مدام به سینه ات می کوبد، قلب نیست
ماهی کوچکی است که دارد نهنگ می شود.
ماهی کوچکی که طعم تنگ بلورین، آزارش می دهد
و بوی دریا هوایی اش کرده است...

(عرفان نظر آهاری)

بایگانی

زن

يكشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۰۰ ب.ظ

جدیدا به این نتیجه رسیده ام که فاقد هرگونه ظرافت زنانه ام! شاید زمانی- آن موقع ها که یک شرم مخفی از زن بودنم داشتم- این را به شکلی عنوان می کردم که تعریف از خود به نظر برسد. مثل اینکه بگویی مثلا من خیلی مَردم. ولی حالا واقعا باعث شرمساری و شرمندگی ام است. این که می گویم زنانگی ام کم است نه به این معنا که کسی مرا ببیند بگویم رفتارش مردانه است. در اصل باید خیلی مرا بشناسند تا متوجه این موضوع شوند. 

به عنوان مثال برایم سخت است از کسی علی الخصوص اگر آن فرد مذکر باشد در کاری کمک بگیرم. دوست دارم هدایتگر گروه من باشم و آن طور که پدرم حواسش به همه چیز هست شرایط همه را در نظر بگیرم. خودم پشت فرمان بنشینم. یا وقتی گم می شوم بجای اینکه مثل هر زن دیگر از یک نفر آدرس را بپرسم، مثل یک مرد دور خودم می چرخم یا گوگل را زیر و رو می کنم و به هر حال زیر بار پرسیدن از کسی نمی روم. لوندی و دلبری زنانه بلد نیستم که بدترین قسمتش است و استاد دوستی های افلاطونی ام! اگر جایی هم از کسی خوشم بیاید یا بهتر است بگویم خوشم می آمد آنقدر نگران این بودم که طرف بفهمد (چون احساس می کردم در موضع ضعف هستم و طرف همین که بفهمد می خواهد افسار ما را بگیرد دستش) که از رفتارم احتمال اینکه یارو فکر کند ازش متنفر هستم بیشتر بود!!!

جدیدا کمی این حالت بهتر شده. حقیقتش را بگویم دارد از زن بودنم خوشم می آید. چرایش شاید برمی گردد به این که کم و بیش توانایی هایم به خودم ثابت شد. آزادی ها هم که اضافه شد دیگر چیزی نبود که فکر کنم اگر پسر بودم بیشتر از الان لذتش را می بردم. زمان برد واقعا... که دیگر به خودم نگویم مثل یک مرد قوی باش! یاد گرفتم مثل یک زن قوی باشم. کسی به من نگوید قول مردانه بده. من قول زنانه می دهم... خلاصه اینکه خودم هستم. می دانید حقیقتش این است که این دنیا انقدرها هم به زور بازو نیاز ندارد. فکر و شعور خیلی خیلی بیشتر به کار می آید. زن و مرد هم ندارد! به این نتیجه رسیده ام که کاری نیست که یک مرد بتواند انجام دهد و یک زن نتواند... حالا گیرم گاهی در بطری خیارشور را مردها بهتر باز کنند. که آن هم البته راه دارد! در نهایت اینکه سر داستان زن بودن خیلی وقت است که دارم با خودم با صلح می رسم. فقط تاثیر این همه سال شرم و حیا و خجالت زنانه که ای همه سال به خوردمان دادند به این راحتی ها پاک نمی شود که نمی شود...

موضوع مفصل است. دارم یکسری تحقیقات انجام می دهم که به وقتش نتایج را همینجا می نویسم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۲۶
رها .

نظرات  (۳)

پشت فرمون گوگل رو بچرخ تا جریمه بشی و امتیاز منفی خخخ
پاسخ:
Waze جانم! تازه وقتی می پیچی اونم می چرخه :)

با خود کنار امدن یکی از دشوار ترین کارهای ممکن است. البته که ممکن است!

البته هنوز حالت عصیانگری (بقولی انقلابی) را حفظ کردی! هنوز دیگران را مقصر می دانی که چه چیزی را بخوردت یا بخوردمان دادند!

راستی کتاب انسان خردمند را خواندی؟

پاسخ:
من در کل معتقدم ما -امثال خودم را می گویم- آنقدرها هم تربیت نشدیم! به نوبه خودم عقاید پوچ زیاد دارم!
نه می ذارمش تو لیست کتابهایی که باید بخونم

خب کس و جامعه یی که ما را تربیت کرد حس و حال و نظامی داشت که مبتنی بر گذشته بود. و با این فرض که اینده تداوم گذشته ست.

بنظر میرسد که با وجود تداوم کلیت گذشته مصداقها تغییر کردند، گاهی در تشخیص مصداقها خطا می کنیم. گاهی هم پدیده های جدید ما را به چالش می کشند

بنظرم ما هم نخواهیم توانست بطور کامل کسی را تربیت کنیم، روزگار حقه و تردستی های جدیدی برای به شگفتی انداختن ما در استین دارد

ایام به کام

پاسخ:
به نظرم والدین و جامعه تنها اثر تربیتی که بر فرد می تونند بذارند تاثیر در چگونگی و روند فکر کردنه و نه محتوای فکر! و نسل پیش ار ما این رو نمی دونست. نمی دونست که تمام تلاش ها و توسری خور بار آوردن بچه ها برای رام و سر به زیر بودنشون، فقط و فقط افراد فاقد عزت نفس و حقیر بار میاره که حتی اونام می تونند مخالف ساختارهای قبلی باشند و این خیلی برای جامعه خطرناک تره. افرادی که بلد نیستند خودشون رو، خشمشون و اعتقاداتشون رو ابراز کنند... من فکر می کنم این بلاییه که سر اکثر ما اومده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">